• نام مدرسه : مدرسه ابتدایی روستای رستم آباد

  • محل ارائه خدمات : روستای رستم آباد قلعه رئیسی
  • سال ارائه خدمات : 1397
  • خدمات ارائه شده :  دیوارکشی حیاط مدرسه – ساخت سرویس بهداشتی – سفیدکاری – سرامیک کاری کلاس ها – برق کشی 
  • نحوه تامین هزینه انجام خدمات : کمک های مردمی

 

روستای رستم آباد از توابع شهر دیشموک است که در آن قصه خوانی فعال است.مدرسه ابتدایی این روستا تعمیرات اساسی نیاز داشت.مدرسه چیزی تحت عنوان حیاط نداشت و قاعدتا دیوارکشی هم نشده بود.این مدرسه حتی سرویس بهداشتی هم نداشت و برق کشی هم نشده بود.مشکلات زیادی را مشاهده کردم که نیاز بود هر چه سریعتر مرتفع گردند.

 

ساخت حیاط و دیوارکشی :

x ساخت حیاط و دیوارکشی مدرسه ابتدایی روستای رستم آباد قلعه رئیسی

مدرسه حیاط نداشت و در واقع حیاط آن فضای باز اطراف مدرسه بود،سنگ و کلوخ بسیاری در آن فضا وجود داشت و دانش آموزان برای زنگ تفریح و ورزش محیط مخصوصی نداشتند از طرفی در فصل زمستان نیز بچه ها دچار مشکل می شدند و رفت آمد آنها بسیار سخت می شد.برای شروع کار ساخت حیاط آن مدرسه رو شروع کردیم.حیاط مدرسه که ساخته شد دیوارکشی اطراف آن را نیز انجام دادیم.دیوارکشی فضای مدرسه رو مشخص می کند و دانش آموز می تواند از این محیط و فضا استفاده ی لازم را ببرد.

سفیدکاری و سرامیک کلاس ها :

داخل کلاس ها نه سفیدکاری شده بود و بدنه آنها را سرامیک کرده بودند.برای همین کلاس ها بی روح و نازیبا بودند.در اقدام بعدی تصمیم گرفتیم تا ابتدا بدنه کلاس ها را سرامیک کاری کنیم تا بعد از آن بتوانیم کار سفیدکاری کلاس ها را نیز انجام دهیم.کار سفیدکاری که به پایان رسید مدرسه جان تازه ای گرفته بود و چهره ی نازیبای کلاس ها نیز از بین رفته بود.

ساخت سرویس بهداشتی :رستم آباد

مدرسه ابتدایی روستای رستم آباد شهر دیشموک سرویس بهداشتی لازم برای استفاده دانش آموزان را نداشت و این خود معضلی بود برای کودکان این روستا که باید برای آن تصمیمی گرفته می شد. با صحبت هایی که انجام گرفت قرار شد تا یک سرویس بهداشتی برای این مدرسه ساخته شود.عدم سرویس بهداشتی در مدارس از مشکلاتی است که در اکثریت روستاها وجود دارد و یا سرویس بهداشتی آنها بسیار قدیمی و غیرقابل استفاده است و در این مورد حتما باید چاره اندیشی شود.

برق کشی ساختمان مدرسه :

کلاس های مدرسه ابتدایی برق کشی نشده بودند و در فصل زمستان و با تاریک شدن هوا،فضای کلاس ها تاریک می شد و این خود مشکلی جدی برای دانش آموزان و معلمین این مدرسه بود.برای همین نیاز بود تا مدرسه برق کشی شود.کار برق کشی کلاس ها نیز همزمان با سایر تعمیرات انجام گرفت.