• کتابخانه کودک و نوجوان لیرکک دشمن زیاری

  • محل احداث : روستای لیرکک دشمن زیاری
  • تاریخ شروع پروژه : 1399
  • تاریخ اتمام پروژه : 1401
  • هزینه انجام پروژه : تاکنون بیش از 100 میلیون تومان
  • نحوه تامین هزینه های انجام پروژه : کمک های مردمی
  • مساحت کتابخانه : 200 مترمربع ( زیربنا : 80 مترمربع )
مشاهده صفحه خانه بلوط لیرکک دشمن زیاری

در روستای لیرکک دشمن زیاری زیاد قصه خوانی داشتم.در سفرهایم به این روستا جوانان و کودکان را بسیار فعال دیدم.در امر قصه خوانی همیشه مشتاق و پیشرو بودند.چندین بار از من برای ساخت یک کتابخانه در روستا درخواست کردند.من هم با توجه به پتانسیل کودکان و نوجوانان این روستا تصمیم گرفتم کتابخانه ای در این روستا بسازم.سالخوردگان گنجینه فرهنگ شفاهی جامعه هستند،وقتی که دیدم مادربزرگ ها و پدربزرگ ها هم در جلسه کودکان نشسته اند، از مادربزرگ خواستم لالایی و پدربزرگ متل بگوید.این فعالیت ها و شوق و ذوق پیر و جوان در روستا باعث شد تا انگیزه ام برای ساخت کتابخانه در این روستا دوچندان شود.

شروع کار : لیرکک

قطعه ای زمین در روستا از طرف خود مردم روستا برای ساخت مدرسه اهدا شد و با همکاری مهندس فروغ نژاد که در این پروژه نیز به ما کمک کردند، نقشه ساختمان کتابخانه را طراحی کردیم. هزینه ی انجام کارهای این پروژه تماما از سوی دوستانی در فضای مجازی به ما لطف داشتند جمع آوری شد.

مصالح را خریداری کردیم تا هرچه زودتر کار ساخت کتابخانه در این روستا آغاز شود. این کتابخانه دارای یک مخزن کتاب، یک سالن مطالعه و همچنین محل بازی و سرگرمی کودکان است که مساحت زیربنای آن 80 مترمربع در نظر گرفته شده است. این کتابخانه هم اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند و به زودی به کودکان و نوجوانان مشتاق این روستا تحویل داده می شود تا مکانی برای کتابخوانی، ایجاد علم و پرورش فکر کودکان باشد.در کارهای اجرایی ساخت مدرسه، آقای عدالت از جوانان و اهالی روستا و سیدمحسن صالحی در پیگیری ها و کارهای اجرایی و ساختمانی به ما بسیار کمک کردند که از این دو عزیز نیز تشکر می کنیم.

مراتب سپاس گزاری:

‏خداوند روح مرحوم خانم حیدری را بیامرزد که ورثه‌اش تصمیم گرفتند برای کودکان روستای لیرکک یک کتابخانه بسازند و ما بتوانیم شادی و دانایی را به کودکان هدیه دهیم. سرکارخانم حیدری نیز مبلغ 70 میلیون تومان را جهت ساخت کتابخانه اهدا کردند که از ایشان و اهالی روستا و همه دوستانی که به ما در ساخت این مدرسه کمک کردند سپاس گزاریم.

لیرکک لیرکک