در این ویدیو به تعریف نمایش خلاق پرداخته ایم.اینکه چگونه با کودکان خود یک نمایش خلاق داشته باشیم.

در ابتدا با تعریفی از نمایش خلاق شما با مفهوم این موضوع آشنا می شوید.

🟪 نمایش خلاق :

به فعالیت های نمایشی فرایند محور مبتنی بر مشارکت جمعی و خلاقیت، با هدایت مربی نمایش خلاق گفته می شود.

در نمایش خلاق کودک با بهره گیری از خلاقیت ذاتی خود دست به ابداع در کلام و حرکات می زند و می خواهد با خلاقیت خود موضوع را بهتر و زیباتر به مخاطب برساند.

در نمایش خلاق یک کودک می تواند بزرگترین موجود جهان باشد؛ می تواند نقش یک پروانه را ایفا کند. در نمایش خلاق امکانات حرف نمی زنند بلکه این کودک و خلاقیت اوست که حرف اول و آخر را می زند. در این هنر مربی بایستی دانش بالایی از هنر، نمایش و فن بیان داشته باشد. در نمایش خلاق باید مربی خلاق ترین فرد حاضر در کلاس نمایش باشد و اوست که خلاقیت ذهنی و رفتاری کودکان را پرورش می دهد.

در ادامه ویدیو برای مربیان عزیز و فعالین حوزه کودک و نوجوان تمرین قرار داده ایم تا شما با الگوبرداری از آنها بتوانید یک نمایش خلاق اجرا کنید.

برای مثال :

✅ مثلاً تصور کنید کنار ساحل در یک هوای آفتابی درازکشیده اید و در حال خوردن آب میوه هستید ناگهان طوفان می شود و … . سپس آن ها را به موقعیت بارانی، برفی، طوفانی و … ببرید و آن را اجرا کنند.

این تمرین ها را با کودکان خود انجام دهید و نتیجه را برای ما کامنت کنید. در ضمن شما می توانید ایده های خود را در این مورد برای ما در بخش نظرها قرار دهید.