🔶 تاسیس کتابخانه در روستای مال ملا لنده :

photo1502650495 تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

در طرح تجهیز روستاها به کتابخانه، اولین روستا،به لطف اهدای کتاب توسط دوستان، صاحب کتابخانه شد.شرط تاسیس کتابخانه در روستاها، وجود افراد فعال، برنامه های مستمر قصه خوانی و همچنین مشارکت داشتن کودکان در اداره کتابخانه است.کتابدار، دنبال بچه ها برود نه بچه ها دنبال کتابدار! به صورت مستمر به این روستاها سر خواهم زد و برای کودکانشان برنامه اجرا خواهم کرد.به همراه کتاب مقداری لوازم التحریر،وسایل نقاشی، اسباب بازی،عروسک و … به کتابخانه اهدا شد.

🔶 تجهیز کتابخانه مدرسه ابتدایی شهید مدرس شهر دهدشت :

WhatsApp Image 2021 08 04 at 8.38.11 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه WhatsApp Image 2021 08 04 at 8.38.28 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

در ادامه طرح تجهیز و تاسیس مدارس به کتابخانه به سراغ مدرسه ابتدایی شهید مدرس در حاشیه شهر دهدشت رفتم.مدیرمدرسه می گفت: برخی از این دانش آموزان بخاطر نگاه منفی و تحقیر آمیز جامعه، سرخورده و رشد خوبی ندارند.یک کلاس تحویل گرفتم که برای زنگ انشا و هنر به کتابخانه و لوازم مورد نیاز فعالیت های هنری و سرگرمی مجهز شود.روز بعد رنگ آمیزی و زیباسازی شد.بعد از اینکه هب تعداد لازم میز و صندلی سفارش دادم کتابخانه را افتتاح کردیم.آنجا برای بچه ها قصه خواندم و نمایش اجرا کردم.

🔶 تاسیس کتابخانه در مدرسه دخترانه ابتدایی حضرت لیلا :

WhatsApp Image 2021 08 04 at 8.18.09 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه photo1506936788 تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه photo1507452745 تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

دومین مدرسه ای که در حاشیه شهر قرار دارد رنگ آمیزی شد، تا آماده ی تاسیس کتابخانه شود. تعدادی کتاب با خود بردم و کتابها را در قفسه چیدم، میز و صندلی نبود‌، از انباری،میزهای اسقاطی را به کمک مدیر مدرسه به صورت موقت در کلاس قرار دادیم.چند روز بعد تعدادی میز و صندلی برای مطالعه به مدرسه آوردم و با کمک دخترم ارغوان آنها را در کتابخانه قرار دادیم.دانش آموزان در زنگ انشا به کتابخانه آمدند و قصه خواندند.

🔶 افتتاح سالن انشا و هنر در مدرسه ابتدایی امام خمینی شهر دهدشت :

photo1506271133 تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

برخی روستاها و مناطق شهری،دچار فقر و آسیب های اجتماعی هستند ،از قبیل مواد فروشی، شرارت و…زنگ انشا و هنر برگزار نمی شود. بچه ها با قصه و کتاب سر و کار ندارند.قرار شد در این مناطق کتابخانه و سالن مطالعه و هنر  تاسیس شود تا کودکان با کتاب و قصه در ارتباط باشند.در زنگ انشا و هنر به این کلاس ها بیایند و در فضایی متفاوت کلاس ها را برگزار کنند.قصه بخوانند، انشا بنویسند، نمایش اجرا کنند، نقاشی بکشند و برای کشیدن نقاشی و فعالیت های هنری،همه وسایل فراهم شده باشد که دانش آموز موقع ورود به کتابخانه به هیچ وسیله ای نیاز نداشته باشند.

فیلم های مناسب و مورد نیاز به نمایش در آورده شود. در هفته سه ساعت شاد و تاثیر گذار را سپری کنند.برای رسیدن به این اهداف تصمیم گرفتیم مدرسه ابتدایی امام خمینی در شهر دهدشت را به سالن انشا و هنری که با بقیه کلاس ها متفاوت باشد تجهیز کنیم. تعداد 33 صندلی و میز خریداری شد و در اتاقی که برای سالن قصه خوانی و هنرهای نمایشی در نظر گرفته بودیم قرار دادیم.عروسک نمایشی،اسباب بازی،کتاب ها و قفسه های مورد نیاز به مدرسه تحویل داده شد.هر هفته بیش از 300 دانش آموز به مدت 3 ساعت در این طرح شرکت خواهند کرد.

🔶 تاسیس کتابخانه در روستای تراب شهر دهدشت :

WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.13.50 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.24.13 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

برای تفریح به روستای تراب شهر دهدشت رفته بودم.بچه های روستا را در نزدیکی محلی که برای تفریح آنجا رفته بودیم می دیدم که مشغول بازی بودند.با آنها همراه شدم و از کتاب و قصه حرف زدم.می گفتند که کتاب نداریم،اما شوق و ذوق فراوانی برای خواندن کتاب داشتند.این شوق نیز در من به وجود آمد تا برای تاسیس کتابخانه فکری کنم.

برای شروع محلی را در مدرسه ابتدایی روستا برای تاسیس کتابخانه انتخاب کردیم و بعد برای آن محل میز و صندلی خریداری کردیم.میز و صندلی ها را به اتاق انتقال دادیم و تعدادی کتاب هم برای رده های سنی مختلف به آنجا تحویل دادیم.بچه ها در کنار یکدیگر،دیوار مدرسه را نقاشی کردند و در کتابخانه نشستند و کتاب خواندند.

🔶 تاسیس کتابخانه مدرسه در روستای جاورده قلعه رئیسی :

WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.01.40 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

روستای جاورده در نزدیکی شهر قلعه رئیسی قرار دارد.مدرسه ابتدایی این روستا فاقد کتابخانه بود و کتابخانه آن فعال نبود.یکی از اتاق های مدرسه را به عنوان کتابخانه انتخاب کردیم و محیط آن را آماده کردیم.برای آن به تعداد کافی میز و صندلی خریداری کردیم،و تعداد زیادی کتاب به کتابخانه مدرسه اهدا کردیم تا از این به بعد کودکان این روستا  با کتابخوانی هموار کننده مسیر علم و دانش و آباد کننده روستای خود باشند.

 🔶 تاسیس کتابخانه در روستای سرغل دیشموک :

کتابخانه

روستای سرغل که در نزدیکی شهر دیشموک است،برای کودکان این روستا کتابخانه نداشت.مدرسه ای قدیمی که اتاقکی بود را از آموزش و پرورش تحویل گرفتیم و تصمیم گرفتیم که با تعمیر و تجهیز آن را به کتابخانه کودک تبدیل کنیم.با سپاس از خانم دکتر اُمی و کودکان این روستا که ما را در این کار همراهی کردند.

پلاستر فضای داخلی و رنگ آمیزی :

WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.43.02 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

برای اینکه فضای داخلی این اتاق برای کتابخوانی مناسب شود باید پلاستر می شد.مصالح را خریداری کردیم و کار تعمیرات آغاز شد.فضای داخلی اتاق که پلاستر شد نوبت به رنگ آمیزی آن شده بود.رنگ نشانه شادابی و زندگی است و برای فضای داخلی هر کتابخانه ای لازم است.با کمک خود بچه ها کتابخانه را با رنگ روشن،رنگ آمیزی کردیم تا مرحله تعمیر کتابخانه به پایان برسد.

اهدای میز و صندلی و کتاب :

WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.46.14 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.47.10 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

کتابخانه میز و صندلی نداشت،اما به لطف خانم دکتر اُمی تعدادی میز و صندلی خریداری شد و در کتابخانه گذاشتیم.تعداد زیادی کتاب نیز به این کتابخانه اهدا کردم تا کتابخانه روستای سرغل دیشموک رسما شروع به کار کند.در کنار قصه خوانی بچه ها ایام امتحانات نیز به کتابخانه می آیند و در فضای آرام مشغول مطالعه می شوند.در کنار همه این ها برای کودکان این روستا و اعضای کتابخانه ی کوچکمان در سرغل یک فوتبال دستی خریداری کردیم تا علاوه بر کتابخوانی،سرگرمی و نشاط را به آنها هدیه داده باشیم.

 🔶 تاسیس کتابخانه در مسجد روستای روشن آباد دهدشت :

WhatsApp Image 2021 08 21 at 12.25.58 PM تاسیس 8 کتابخانه در شهرستان کهگیلویه

در راستای تاسیس و تجهیز روستاهای شهرستان کهگیلویه به کتابخانه،در روستای روشن آباد نیز کتابخانه ای ویژه کودک تاسیس کردیم. در مسجد این روستا یک اتاق تحویل گرفتیم و آن را با کمک بچه ها رنگ آمیزی کردیم.تعدادی میز و صندلی خریداری و در اتاق قرار داده شد.تعداد زیادی کتاب،لوازم التحریر،لوازم بازی و هنرهای نمایشی در اختیار کتابخانه قرار داده شد تا کودکان این روستا صورت هفتگی در این کتابخانه قصه خوانی داشته باشند.

 

 🟩علاوه بر موارد ذکر شده،در بیش از 100 نقطه از شهرستان کهگیلویه به کتابخانه های مختلف مدارس و مساجد کتاب تحویل داده شد تا کتابخانه های سطح شهرستان تجهیز و پربار شوند.