• مجتمع فرهنگی کودک و نوجوان شهرک اکبرآباد کهگیلویه ( خانه بلوط )

  • محل احداث : شهرک اکبرآباد کهگیلویه
  • تاریخ شروع پروژه : سال 1400
  • تاریخ اتمام پروژه : سال 1402
  • هزینه انجام پروژه : تاکنون 700 میلیون تومان
  • نحوه تامین هزینه های پروژه : کمک های مردمی
  • شامل :  سالن فیلم ، اتاق برای فعالیت های هنری و قصه گویی کودکان و نوجوانان،اتاق برای توانمند سازی دختران و زنان روستایی
  • تعداد طبقات : 2 
  • مساحت کل : 480 متر مربع ( زیر بنا 600 مترمربع )
صفحه خانه بلوط اکبرآباد

شهرک اکبرآباد یکی از بزرگترین روستاهای شهر دهدشت است که طوایف و اقشار مختلف در آن زندگی می کنند.به واسطه نزدیکی این روستا به شهر، اهالی روستاهای دورافتاده و کم بضاعت به دلیل اینکه توان مالی برای سکونت در سطح شهر را ندارند، به این روستا مهاجرت می کنند.به همین علت این روستا از اقشار مختلف و طوایف گوناگون و کم بضاعت سطح شهرستان تشکیل شده است.برای قصه خوانی به این روستا می رفتم و با توجه به مواردی که در بالا گفته شد تصمیم گرفتم تا مجتمع فرهنگی بزرگی را برای اهالی این روستا در جهت رشد فرهنگی و آموزش به کودکان و اهالی روستا تاسیس کنم.

شروع کار :کودک

زمینی به مساحت 480 متر در سطح روستا با کمک های دوستان در فضای مجازی خریداری کردیم و با همکاری جناب مهندس فروغ نژاد کار نقشه کشی آن را انجام دادیم. نقشه طراحی شده در دو طبقه است که با لحاظ ملزومات ایمنی ساختمان کار ساخت آن شروع شد.این ساختمان دارای قسمت های مختلفی است که برای افراد و اقشار در سنین گوناگون طراحی شده است.همانطور که در بالا گفته شد،اهالی روستا طیف وسیعی از اقوام شهرستان را تشکیل داده اند که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در سطح روستا می شود.به همین علت در وهله اول بخشی را برای کودکان و در حوزه قصه خوانی،فعالیت های هنری و سرگرمی های مختلف ایجاد کردیم تا انشالله کودکان روستا از ابتدا در مسیر علم و دانش قدم بردارند. در وهله دوم برای نوجوان روستا برنامه ریزی داریم تا با آموزش فعالیت های هنری مختلف و کارآموزی های گوناگون نوجوانان روستا در مسیر پیشرفت قدم بردارند. در وهله سوم برای دختران و زنان روستایی کم بضاعت کلاس ها و آموزش هایی را دراین مجتمع فرهنگی برگزار خواهیم کرد که آنها را برای ایجاد اشتغال خانگی و تولیدی های گوناگون توانمند سازد.امید است که با اتمام کار در این پروژه به این اهداف برسیم و تلاش خود را برای سربلندی و توانمندسازی این روستا ادامه دهیم. با سپاس از آقایان مهندس ثامنی ، مهندس سعید فرحی مقدم ، مهندس محمد عابدی و مهندس کیوان کیوانی که در انجام این پروژه با ما همکاری داشتند.

خاطرات ساخت و ساز:

‏یک روز برای خرید سنگ به مصالح ساختمانی رفته بودم. به کارگری که قرار بود سنگ ها را بار بزند،  ساخت

گفتم: سنگ ها را محکم بچین که نشکند.

گفت: برای چه می خواهید؟

گفتم: می خواهیم کتابخانه ای در اکبرآباد برای کودکان و نوجوانان بسازیم.

گفت: من کارگرم، می توانم به ساخت کتابخانه کمک کنم؟

گفتم: بله!

گفت: اجرت کار امروز را نمی گیرم.