• مربی : محبوبه پرماه

  • 13 دی 1402

 

📌بازه سنی : کلاس اول و دوم ابتدایی
📖کتاب : کلاغ سیاه به سفر میرود!

🟡اجرای یخ شکن :

برای شروع هر کلاس نیاز است که یک “یخ شکن” اجرا شود تا بچه ها نسبت به ادامه کلاس شور و شوق بیشتری داشته باشند.

(برای مشاهده نمونه پوسترهای یخ شکن کلیک کنید)

برای بچه ها آهنگ ” کلاغه آی کلاغه خونت میون باغه ” که به کتاب انتخابی امروز هم مربوط بود را پخش کردم و صدای قارقار کردن کلاغ را هم با یکدیگر اجرا کردیم.

سعی می کنم برای یک شروع هیجان انگیز که از اصول قصه خوانی برای بچه هاست از یک شعر استفاده کنم. این بار با بچه ها این شعر را خواندیم:

کلاغه میگه قار قار ………………………………. آی بچه ها خبردار

قصه دارم براتون ……………………………..چه قصه های خوبی

بعد از خواندن شعر و قبل از شروع قصه خوانی با بچه ها در مورد سفر گفتگو کردم و از آنها خواستم در مورد مسافرت هر چه می دانند بگویند.

❓بچه ها ما برای سفر به چه چیزهایی نیاز داریم؟
🔸گوشی ، ماشین، آب، چادر، پیک نیک، …
❓یه همسفر خوب چه ویژگی هایی دارد؟
🔸رفیق نیمه راه نباشد،همکاری کند،…

IMG 20240106 205826 همسفر کلاغ قصه ها

🟡بازی بعد از قصه خوانی :

🎯کلاغ قصه

بعد از اینکه کتاب ” کلاغ سیاه به سفر می رود ” را با هم خواندیم بازی که از قبل برای این کتاب آماده کرده بودم را با بچه ها انجام دادیم.

 

kalagh siah safa rmiravad همسفر کلاغ قصه ها

 

قبل از انجام بازی برای بچه ها توضیح دادم که کلاغ ها  وسایل براق و فلزی مثل طلا و نقره  را خیلی دوست دارند و در ضمن موجودات خیلی زرنگ و باهوشی هستند.

🎯شیوه بازی :

با این توضیح به سراغ بازی رفتیم. به این صورت که در ابتدا چند وسیله در دسترس مثل خط کش پلاستیکی ، کلید و مداد را قرار دادم و ازبچه ها خواستم که چشم هایشان را ببندند. بعد از آن یک نفر به عنوان کلاغ یکی از وسایل را به تشخیص خودش انتخاب می کرد و آن را در جایی به عنوان لانه قایم می کرد.

بعد از اینکه کلاغِ بازی وسیله را قایم کرد بچه ها چشم هایشان را باز کردند. نوبت آن رسیده بود که بچه ها در مورد ویژگی های لانه ای که کلاغ برای قایم کردن انتخاب کرده بود از کلاغ سوال بپرسند تا در نهایت به جواب برسند و وسیله را پیدا کنند. این بازی را 3 بار انجام دادیم و هر بار یکی از بچه ها خودش را به عنوان کلاغ قرار می داد.

🎯هدف بازی :

✅شناخت ویژگی کلاغ و آشنایی با حیوانات

✅مرتبط بودن با قصه و تثبیت قصه در ذهن 

✅تقویت روحیه پرسشگری 

کلاغ            IMG 20240106 205834 همسفر کلاغ قصه ها