• روستای بنه بلوط لنده

  • خانم پریوش مهربانی فر

 

قصه مهربانی یعنی

امروز در روستای بنه بلوط لنده کلاس قصه خوانی را برگزار کردیم. برای بچه های این روستا کتاب ” مهربانی یعنی… ” را آوردم تا با همدیگر بخوانیم.

60K6byp uN5V 45k بازی بپا فراموش نکنی !

نویسنده : پت زیتلو میلر

تصویرگر : جن هیل

مترجم : معصومه گرشاسبی

ناشر : نشر مهرسا

بعد از اینکه کتاب را خواندیم از بچه ها در مورد مهربانی های اطرافمان پرسیدم.اینکه اصلا مهربانی چیست و چه چیزی را مهربانی می گویند.بعضی از آنها از نعمت های خداوند به عنوان مهربانی اسم بردند و بعضی دیگر از رفتار خوب آدم های اطرافشان…

 

بعد از اینکه بحث و گفت و گو در مورد کتاب به پایان رسید بازی که از قبل انتخاب کرده بودم را برای بچه ها توضیح دادم تا انجام دهند.

نام بازی :

بپا فراموش نکنی( نام قبلی را فراموش نکن)

هدف بازی :

چابکی ، سرعت انتقال اطلاعات ، پرورش دقت و هوش

گروه سنی :

8 تا 12 سال

نوع بازی:

گروهی و دسته جمعی

illustration group kids playing monkey 260nw 175204295 e1628429728419 بازی بپا فراموش نکنی !

 

شیوه بازی :

با فرمان مربی نفر اول یک گروه برخاسته به سرعت حرکت می کند و به یکی از اشیاء داخل کلاس دست زده یا اشاره می کند و نام آن را بلند می گوید و بر جایش بر می گردد.بعد از نشستن او نفر بعدی بلافاصله عمل او را تکرار می کند با این تفاوت که او باید اول نام شیء را که نفر قبلی برده تکرار و سپس نام شیء دیگری را به آن اضافه کند بازی تا وقتی که نفرات گروه بتوانند بدون اشتباه اسامی اشیاء را تکرار کنند ادامه می یابد وقتی که یکی از نفرات دچار اشتباه شد نوبت گروه دوم فرا می رسد. همینطور بازی ادامه پیدا می کند.البته ما از کتاب و کیف به عنوان وسایلی که همراه داشتیم دست زدیم و بازی را انجام دادیم.

WhatsApp Image 2021 08 07 at 9.42.55 PM بازی بپا فراموش نکنی !