• روستای سرآسیاب لنده

  • خانم طاهره صالحی

 

نقاشی احساسات و فصول سال

برای بچه های روستای سرآسیاب کتاب ” سال پرکار “ را بلندخوانی کردم.

شناخت احساسات با نقاشی

نویسنده و تصویرگر : لئو لیونی

مترجم : غلامرضا امامی

ناشر : نشر شهر تهران

فعالیت های بعد از قصه خوانی :

در مورد طراحی نقشه ی داستان(آغازداستان،نقطه ی اوج داستان،گره گشایی و پایان داستان) را بحث و گفتگو می کنیم.
در مورد عناصرداستان(شخصیت های اصلی وفرعی،مکان وموقعیت،رویدادهای داستان) گفتگو می کنیم‌.
رویدادهای داستان(تشخیص و چینش ترتیب رویدادهای داستان،توجه و بررسی نوع شروع و پایان داستان،تنظیم خط سیرداستان) بررسی می کنیم.
بهبود دانش ادبی زبانی(بررسی واژگان و توسعه مفاهیم) را انجام می دهیم.

موضوع کتاب در مورد تغییر فصل ها و آثار این تغییرها بر روی درختان در هر فصل است.از بچه ها خواستم که بعد از بلند خوانی کتاب، درختان را در فصل های مختلف نقاشی بکشند.

 

نقاشی احساسات :

هنر و نقاشی می‌تواند نقطه شروعی برای بیان حرف‌هایی باشد که در مورد افکار کودک از دنیای درونش است. نقاشی، به رشد سریع مغزی و یادگیری هرچه بهتر کودکان منجر شود. کشیدن شکل و رنگ‌آمیزی به کودک این امکان را می‌دهد که احساسات خود را که قادر به بیانشان نیست‌ یا موارد دیگری که به طور شفاهی نمی‌تواند در موردشان صحبت کند را آشکار سازد. بیان حالات درونی او از طریق هنر می‌تواند به ما درکی واضح از تلاطم‌های وی بدهد که این راه به ما کمک می‌کند او را راهنمایی کنیم.نقاشی کشیدن زمینه های رشد شناختی کودک را فراهم میکند. کودک با نقاشی کشیدن سبب رشد عاطفی خود میشود.بچه ها باید احساساتشان را بشناسند.از بچه ها خواستم احساسات مختلف خودشان را نقاشی بکشند.بچه های روستا بسیار درکنار هم صمیمی هستند و کارهایشان را در کنار هم انجام میدهند جوری که همه خواهر و برادر هستند.