طرح های ترویج کتاب در مناطق شهری و روستایی

طرح کتابخانه سیار

طرح کتابخانه سیار از اولین طرح هایی است که در ابتدای راه پویش قصه ، توپ ، رنگ آغاز کردیم.در این طرح شبکه ای از مربیان ایجاد می شود که در نقاط مختلف شهری و روستایی کار توزیع و پخش کتاب را انجام می دهند.

IMG 0026 طرح های ترویجی

مشاهده طرح کتابخانه سیار

طرح کلاس های قصه خوانی

طرح برگزاری کلاس های قصه خوانی در روستاها توسط مربیانی که در حوزه کودک آموزش دیده اند و در کارگاه های مختلف آموزشی شرکت کرده اند برگزار می شود.در این طرح مربیان با برگزاری کلاس های قصه خوانی به تحلیل کتاب و انجام فعالیت های بعد از قصه خوانی می پردازند.

1 144 طرح های ترویجی

مشاهده طرح کلاس های قصه خوانی

طرح زنگ انشاء مدارس

در امر کتابخوانی که در مناطق مختلف شهری و روستایی داریم،طرحی را اجرا کرده ایم تا زنگ انشاء در مدارس مختلف فعال شود و دانش آموز علاوه بر ترغیب به خواندن کتاب، با ایده ها و شیوه های جدید نوشتن نیز آشنا شود.

1 252 طرح های ترویجی

مشاهده طرح زنگ انشاء مدارس

طرح تاسیس کتابخانه

وجود کتابخانه در هرروستا یا شهری و فعال سازی آن نقطه شروع پیشرفت آن مکان خواهد بود.به همین علت اجرای این طرح در سطح روستا و شهر آغاز شد.کتابخانه ها علاوه بر توزیع کتاب محلی برای سرگرمی و پرورش خلاقیت و فکر کودکان خواهد بود.در همین جهت در این طرح قصه خوانی،اجرای نمایش،بازی و سرگرمی های مفید و… در کتابخانه ها انجام خواهد گرفت.

WhatsApp Image 2021 08 04 at 9.01.40 PM طرح های ترویجی

مشاهده طرح تاسیس کتابخانه

طرح ویژه اقشار آسیب پذیر

در نقاط حاشیه شهر ها معمولا مشکلات و آسیب های فراوانی وجود دارد.با بازدیدهایی که بارها در این مناطق به عمل آمده بود با این مشکلات مواجه شدیم و برای رفع آن طرح ویژه اقشار آسیب پذیر را پایه ریزی کردیم.کودکان در این مناطق با مشکلات زیادی روبرو بودند و سختی های زیادی را تحمل می کردند.در این بین با توزیع کتاب بخشی از این مشکلات با دانایی و توانایی حاصل از خواندن کتاب ها قابل رفع بود.

1 283 طرح های ترویجی

مشاهده طرح ویژه اقشار آسیب پذیر

طرح کتابخوانی در اماکن عمومی

از دیگر طرح هایی که برای ترویج کتاب در سطح شهر پایه ریزی شد طرح ویژه مکان های عمومی است.مکان های عمومی شهرها می تواند به مکانی برای مطالعه چند ساعته و یا حتی چند دقیقه ای کتاب باشد. هر کدام از ما در مکان های مختلف مانند مطب پزشک، پیرایشگاه ها و آرایشگاه ها ، تاکسی ها ، اتوبوس ها ، بیمارستان ها و … وقت زیادی را از دست می دهیم. می توان با مطالعه در این مکان ها این مدت زمان را به بطالت نگذراند.

WhatsApp Image 2021 10 26 at 10.14.33 AM e1635347068747 طرح های ترویجی

مشاهده طرح کتابخوانی در اماکن عمومی

طرح مروجین کتاب در محله

طرح مروجین کتاب در محله یکی از طرح هایی است که در پویش قصه توپ رنگ در جریان است. همانطور که در طرح های گذشته گفته شد راه های مختلفی برای توزیع و ترویج کتاب وجود دارد.از طریق افراد مختلف در مکان های گوناگون این طرح ها صورت می پذیرد. سرآغاز این طرح به وسیله کودکانی بود که در محله خودشان برای دوستان و آشنایان کتاب می بردند و به آنها امانت می دادند.این کار اکثریت به صورت داوطلبانه انجام می گرفت و حالت تشویقی برای کودکان بود.

1 104 طرح های ترویجی

مشاهده طرح مروجین کتاب در محله

طرح مروجین حوزوی در روستاها

یکی از شیوه هایی که در پویش قصه رنگ توپ و توزیع کتاب در پیش گرفته شد،ترویج کتابخوانی توسط طلبه های نوجوان و جوان حوزه علمیه بود.حوزه علمیه دارای نیروی انسانی زیادی برای توزیع کتاب است و طلاب جوان یکی از نیروهاست.برای این کار از طلبه های خانم و آقا خواسته شد تا در ایام تعطیلات که به روستای خود می روند کار توزیع کتاب را انجام دهندطلبه های جوانی که در ابتدای راه آموختن دین هستند،راه ارتباط با کودکان را یاد می گیرند و برای رشد فکری آنها تلاش می کنند.

1 45 طرح های ترویجی

مشاهده طرح مروجین حوزوی در روستاها