• روستای تل کوچک

  • خانم زهره پناهنده

 

بازی ” هَپ “ و نقاشی صورت

صورتک

امروز در روستای تل کوچک بعد از اینکه بچه ها کتاب را باهم بلندخوانی کردند،قسمتی از داستان را به صورت خلاصه برای بقیه دوستانشان تعریف کردند.این کار علاوه بر تقویت سخنوری و اعتماد به نفس کودکان باعث تثبیت داستان در ذهن کودک می شود.بعد از بچه ها خواستم از هر قسمت داستان که خوششان آمده است را نقاشی کنند.

WhatsApp Image 2021 08 17 at 6.16.06 PM نقاشی صورتک حیوانات روی صورتWhatsApp Image 2021 08 17 at 6.16.24 PM نقاشی صورتک حیوانات روی صورت

بعد از نقاشی با بچه ها بازی ” هَپ “ را انجام دادیم.بازی به این صورت است که بچه ها به صورت دایره ای مینشینند و یک نفر از عدد یک شروع می کند بقیه بچه ها که عدد زوج به آنها می رسد باید خود عدد را بگویند و آنهایی که عدد فرد به آنها می رسد باید به جای عدد کلمه هپ را بگویند.برای مثال نفر اول 1 نفر دوم 2 نفر سوم هپ نفر چهارم 4 نفر پنجم هپ نفر ششم6 نفر هفتم هپ و الی آخر… . این بازی دقت و تمرکز زیادی می طلبد برای همین برای افزایش دقت و تمرکز کودک بازی مفیدی است.

بعد از اینکه بچه ها بازی را انجام دادند،صورتک حیوانات را با گواش بر روی صورت دوستانشان نقاشی کردند. هر نفر نقاشی صورت یک دوست خود را برعهده داشت و از این کار بسیار لذت بردند و به آنها خوش گذشت.