• شهرک سرآسیاب لنده

  • خانم طاهره صالحی

 

💢 داستان نویسی را روی کلاژ تصاویر مجلات

داستان

امروز در شهرک سرآسیاب فعالیت متفاوتی با بچه ها انجام دادیم.روز قبل از بچه ها خواسته بودم تا برای امروز مجله،کتاب،روزنامه ویا هر چیز دگ که تصاویر متنوعی داشته باشد با خودشان بیاورند.از آنها خواستم تا موضوعی را در ذهن مدنظر قرار بدهند و بعد تصاویری که به هم مرتبط هستند و به موضوعی که انتخاب کرده اند مربوط است را از کتاب یا مجله یا روزنامه برش بزنند و جدا کنند.

بعد از آنها خواستم تا تصاویری که برش زده اند را در دفترشان بچسبانند و نوعی کلاژ یا همان چسبانه کاری را شکل دهند.هر کس که تصاویر انتخابی اش شخصیت محور بود باید برای آن نام انتخاب می کرد.بعد مطابق با تصاویر داستانی را خلق می کردند.برای داستان عنوان انتخاب کردند و داستانی را نوشتند که خودشان تصویرگر و نویسنده آن بودند.

در نوشتن داستان باید نسبت به حالات و احساسات مختلف شخصیت های داستان حال چه انسان چه حیوان دقت می کردند و مکان ها و زمان های گوناگونی را انتخاب می کردند تا داستانشان تکمیل باشد.با انجام این فعالیت این نوع نویسندگی در ذهن کودک باقی میماند. داستان های که بچه ها خلق کردند موضوعات مختلفی را دربر داشت از پرستاران گنجشک گرفته تا بی خوابی پدر علی …