• شهرک اکبرآباد

  • خانم محبوبه خجر

 

💠 تخم مرغ عجیب و غریب

کنجکاوی

امروز در روستای کاذکی شهرک اکبر آباد کتاب ” تخم مرغ عجیب و غریب ” را برای بچه ها بلندخوانی کردم.تصاویر کتاب را به آنها نشان دادم و از از آنها خواستم تا کتاب را یک بار دیگر مطالعه کنند.بعد از اینکه کتاب را خواندند کاربرگ ها را پر کردند.نوبت بحث و گفتگو در مورد موضوع داستان رسیده بود.عجیب و غریب عنوان کتاب بود برای همین برای به چالش کشیدن ذهن بچه ها از آنها پرسیدم کنجکاوی در مورد چیزهای عجیب غریب خوب است یا بد؟ کنجکاوی مفید است یا مضر؟بچه ها جواب های مختلفی دادند.

کنجکاوی به ما کمک می کند تا شخصیت خود و بقیه را کشف کنیم.قبلا با بچه ها در مورد کنجکاوی مثبت و منفی صحبت کرده بودم.بچه ها معتقد بودند کنجکاوی مثبت به موفقیت ما کمک می کند و هم مفید است و هم خلاقیت را به همراه دارد. از بچه ها در مورد هدف و نتیجه ای که می توان از داستان گرفت پرسیدم.بعد از مدتی گفتگو گفتند با دوستانمان با احترام و مهربانی رفتار کنیم و به آنها اهمیت بدهیم.

برای فعالیت بعد از قصه خوانی به کدام از بچه ها یک تخم مرغ دادم تا آن را لمس کنند و تکان دهند.بعد مشاهدات خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و مشاهداتشان را با هم مقایسه کنند و تفاوت ها و شباهت های آن را پیدا کنند.بعد تخم مرغ را درون کاسه شکستند و در مورد اجزای مختلف آن با هم بحث کردند.در آخر بچه ها انواع پرنده های تخم گذار را نام بردند.برای حسن ختام بچه ها یک تخم مرغ نقاشی کردند و در مورد آن نوشتند.