• مدرسه ابتدایی شهید صدر روستای درغک

  • خانم صدیقه شایانفر

 

🥇 چه کسی میتواند قهرمان تو باشد؟

🎯 فعالیت ها :

✅ داستان نویسی

✅ خاطره نویسی

🎯 وسایل مورد نیاز :

✅ چهار قوطی،تعدادی کاغذ

امروز در مورد قهرمان سازی و اینکه بچه ها هرکدام چه تعریفی از یک قهرمان دارند حرف زدیم.از بچه ها پرسیدم قهرمان شما کیست؟ هرکدام تعریفی از قهرمان برای خودش داشت.

💭 قهرمان باید شجاع و نترس باشد

💭 قهرمان باید مثل خانم مربی قصه خوانی باشد که هر کاری که بداند برای پیشرفت بچه های محله اش خوب هست انجام دهد

💭 قهرمان کسی هست که بتواند حال مردم را خوب کند و شادی آفرین باشد،برای پیشرفت مردم تلاش کند، برای مردم باشد نه فقط خانواده خودش

💭 از نظر بچه ها قهرمان میتواند یک چوپان هم باشدکه برای رفاه حال خانواده اش زحمت می کشد و یا حتی فردی که توان کار کردن نداشته باشد.

💭 قهرمان می تواند دکتر، مهندس، فوتبالیست، معلم، بازیگر ، چوپان ،نقاش و… باشد.

بچه ها معتقد بودند که یک قهرمان باید تلاش کند تا به درستی در همه جا کاری که انجام میدهد خوب بدرخشد.

بعد از سوال و جواب با بچه ها، 4 قوطی که روی هرکدام از آنها کلمات قهرمان،مکان،زمان،کنش نوشته بود و در آنها برگه هایی متناسب با کلمات نوشته شده روی آنها بود را در مقابل بچه ها گذاشتم و از آنها خواستم تا هر کدام یک برگه از قوطی ها بردارند.

بعد بچه ها متناسب با آنچه که برداشته بودند باید خاطره ای می نوشتند.برای مثال :

🔸 قهرمان : استاد دانشگاه 

🔸 مکان : روستای اسفندان

🔸 زمان : بیست سال آینده

🔸 کنش : تلاش کردن

بر این اساس بچه ها باید خود را قهرمانی متصور می شدند که بیست سال دیگر در روستای اسفندان استاد دانشگاه می شود.بدین ترتیب بچه ها علاوه بر خاطره نویسی با قهرمان های مختلف نیز آشنا می شدند.

پس از اینکه بچه ها خاطره خود را نوشتند، باید برای آن خاطره داستانی بنویسند و توضیح دهند که چطور می توانند در بیست سال آینده قهرمان خاطره و داستان خودشان باشند و برای جامعه تاثیر گذار باشند.

بعد از داستان نویسی بچه ها با شوق و ذوق فراوان از آرزوهایشان برای من گفتند و اینکه دوست دارند در آینده چه قهرمانی باشند…

این فعالیت را در کلاس های خانم فیض یاد گرفته بودم و امروز آن را با بچه ها انجام دادم.